AUTOMATYZACJA MARKETINGU

SKUTECZNE KAMPANIE MARKETINGOWE

W dobie internetu i błyskawicznego rozwoju nowych technologii trudno jest wyobrazić sobie prowadzenie skutecznej kampanii marketingowej bez pomocy zintegrowanych systemów, które umożliwiają pozyskiwanie i gromadzenie danych o naszych klientach, kontaktowanie się z nimi za pomocą takich metod jak emailing czy monitorowanie i raportowanie prowadzonych kampanii. Dzięki nowoczesnym programom i narzędziom internetowym, takim jak Google Analytics czy systemy do zarządzania relacjami z klientami (CRM), możemy śledzić zachowania internautów w sieci, dotrzeć do ściśle sprecyzowanej grupy docelowych odbiorców naszego przekazu, a następnie podjąć odpowiednie działania, które umożliwią przesunięcie ich w dół lejka sprzedażowego i przekształcą w faktycznych klientów. Automatyzacja strategii marketingowych (z ang. marketing automation) zrewolucjonizowała współczesne oblicze marketingu, umożliwiając przedsiębiorcom znacznie dokładniejsze określenie preferencji potencjalnych klientów, skierowanie do nich właściwych, spersonalizowanych ofert oraz precyzyjny pomiar rezultatów podjętych działań przy jednoczesnej oszczędności czasu i pieniędzy do tej pory przeznaczanych na często nietrafione działania promocyjne.

CO ZYSKUJESZ DZIĘKI AUTOMATYZACJI MARKEINGU?

  • Wiesz, kto i w jaki sposób trafił na Twoją stronę branżową, dzięki czemu możesz zoptymalizować swoje kampanie marketingowe, kładąc nacisk na te kanały (media społecznościowe, blog firmowy, wyniki wyszukiwania, itp.), które generują największy ruch na stronie. Korzystając z automatyzacji marketingu nie będziesz już ponosił kosztów kampanii marketingowych związanych z działaniami nieprzynoszącymi zysków.
  • Możesz stworzyć obszerną bazę klientów przeanalizowanych zgodnie z Twoimi potrzebami np. pod kątem zainteresowań czy wieku. Proces automatyzacji marketingu pozwoli Ci przygotować kampanię marketingową precyzyjnie dopasowaną do potrzeb Twojej grupy docelowej.
  • Dzięki zgromadzonym danym możesz określić profil poszczególnych grup potencjalnych klientów, wiesz jakich informacji, usług lub produktów poszukują w sieci (m.in. monitorując słowa kluczowe, które wpisywali w pole wyszukiwarki), a więc możesz przesyłać do nich odpowiednie oferty i skutecznie przygotować ich do dokonania zakupu. Automatyzacja marketingu sprawi, że nie będziesz już musiał tracić czasu ani pieniędzy na rozsyłanie przypadkowych ofert do niesprecyzowanej grupy odbiorców, którzy z dużym prawdopodobieństwem nie są zainteresowani Twoim produktem czy usługą.
  • Wiesz, na jakim etapie cyklu sprzedażowego znajduje się dany potencjalny klient. W ten sposób jesteś w stanie opracować, a następnie wysyłać im odpowiednie oferty, które najskuteczniej mogłyby skłonić ich do dokonania zakupu. W ramach automatyzacji marketingu Twoje leady sprzedażowe będą dostawać tylko taką porcję informacji oraz sprofilowanych ofert, które będą odpowiadały ich zainteresowaniom i potrzebom.
  • Budujesz trwałą relację z Twoimi faktycznymi i potencjalnymi klientami dzięki tzw. strategii dojrzewania leadów (z ang. lead nurturing). Automatyzacja marketingu pozwala budować długofalowe strategie działań mających na celu przesunięcie leadów w dół lejka sprzedażowego. Specjalistyczne narzędzia umożliwią Ci dostosowanie przekazu oraz formy prezentowanej oferty do różnych etapów zacieśniania więzi z klientem.
  • Wszystkie prowadzone przez Ciebie kampanie są wymierne! Dzięki temu wiesz, które działania marketingowe przynoszą najlepsze rezultaty, a które elementy wymagają modyfikacji. Narzędzia automatyzacji marketingu pozwalają ograniczyć budżet przeznaczony na działania promocyjne oraz skupić się na tych, które przynoszą realne wymierne korzyści w postaci wzrostu sprzedaży oraz rozpoznawalności Twojej marki.
  • Oszczędzasz czas i pieniądze. Programy do automatyzacji marketingu wykonują (i to znacznie szybciej i efektywniej!) zadania, które musiałbyś powierzyć swoim pracownikom, co pozwala Ci na lepsze wykorzystanie zasobów ludzkich w Twojej firmie. Dzięki automatyzacji marketingu ani Ty ani Twoi pracownicy nie będziecie już musieli tracić czasu na żmudne i niepotrzebne ręczne uzupełnianie raportów oraz analiz prowadzonych działań marketingowych.
New Call-to-action