INBOUND MARKETING BLOG

8 SPOSOBÓW POZYSKIWANIA RUCHU NA STRONĘ E-COMMERCE GDY NIE DYSPONUJESZ BUDŻETEM

  • Stefan Materzyński
  • 17-3-2017
  • e-commerce,
Sposoby_pozyskania_ruchu_w_e-commerce_gdy_nie_masz_budzetu.jpg

Znasz tę frustrację, gdy masz milion pomysłów na promocję swojej firmy, ale brakuje ci pieniędzy, by wcielić je w życie? Sytuacja, w której przełożeni wymagają zwiększenia ruchu na stronie, ale nie chcą wydać na to ani złotówki, może faktycznie przyprawić o ból głowy. Wielu marketerom opadają ręce gdy słyszą, że mają rozreklamować  mały, nowo otwarty sklep za darmo - bo właściciel nie ma funduszy na promocję. Cóż, w marketingu sytuacje takie są na porządku dziennym. Na szczęście istnieje wiele darmowych sposobów na przyciągnięcie ludzi do twojej strony i zwiększenie sprzedaży.

Prezentujemy 8 świetnych metod na pozyskanie ruchu na stronę e-commerce gdy nie masz budżetu:

Zamieszczaj dodatkowe treści

Jak powiedział Bill Gates, „Content is king”. Nic nie przyciąga ludzi tak, jak ciekawe i darmowe treści. Masz tutaj kilka strategii do wyboru. Możesz albo założyć firmowego bloga, na którym będziesz publikować teksty związane ze sprzedawanymi przez twoją firmę produktami, albo zamieszczać artykuły w zakładce „aktualności”. Jeśli poszczególne posty układają się w większą całość, stanowi to doskonały materiał wsadowy ciekawego ebooka, którego udostępnisz potencjalnym klientom w zamian za ich adresy e-mail. W ten sposób upieczesz dwie pieczenie przy jednym ogniu: zainteresujesz klientów i jednocześnie zwiększysz swoją bazę kontaktów.

Dodaj swoją stronę e-Commerce do agregatorów blogów i treści

Jeśli jednym z elementów twojej strategii marketingowej jest firmowy blog, możesz dodać go do agregatora blogów o podobnej tematyce. Ciekawe, profesjonalne i pomocne wpisy możesz zamieścić w grupach tematycznych na Facebooku czy LinkedIn, a infografiki opublikuj na Pintereście. Gdy z kolei posiadasz oryginalne, zabawne lub nietypowe treści, spróbuj wypromować je w serwisach takich jak np. Demotywatory, Joe Monster czy Wykop. Dzięki temu ci, których interesuje tematyka związana z twoim biznesem łatwiej cię znajdą. Co więcej, fachowe i ciekawe porady wykreują pozytywny wizerunek twojego sklepu jako miejsca, które łączy profesjonalizm i kreatywność.

Spersonalizuj e-mail marketing

Spersonalizowane newslettery stanowią ważny czynnik w budowaniu relacji z klientem. Wysyłanie mu regularnych informacji o tym, co nowego słychać w twoim sklepie sprawi, że będzie on o tobie pamiętał. Postaraj się jednak, żeby newslettery były zgodne z zainteresowaniami poszczególnych klientów i odpowiadały na ich potrzeby. Zwracaj się również do odbiorców po imieniu i używaj zaimków takich jak „ty”, „ciebie” itp. Dzięki temu nawiążesz bardziej osobistą relację z klientem. Zadbaj też o ciekawe tytuły maili. Taka personalizacja może wydawać się na początku trudna, ale przyniesie lepsze efekty, niż maile wysyłane masowo do wszystkich odbiorców newslettera. Klikając tutaj znajdziesz więcej materiałów o skutecznym e-mail marketingu.

Załóż i rozwijaj profile w mediach społecznościowych

Media społecznościowe zwiększają wiarygodność twojego sklepu, pozwalają na nawiązanie bliskich kontaktów z aktualnymi i potencjalnymi klientami oraz na zorientowanie się, czego oni tak naprawdę potrzebują. Sprawdź, z jakich portali korzystają twoi klienci, stwórz na nich firmowe konto i… publikuj. Pamiętaj tylko o kilku ważnych rzeczach. Po pierwsze, musisz publikować regularnie, bo inaczej klienci o tobie zapomną. Po drugie, nie zamieszczaj byle czego. Twoje posty powinny nieść ze sobą wartościowy przekaz, np. pomagać w wyborze produktu, informować o najnowszych trendach w branży, tworzyć więź z klientami. Gdy profil firmy wyróżnia się na tle innych, to wtedy łatwiej jest pozyskać fanów i wykorzystać „marketing szeptany”.

Warto również traktować profile w mediach społecznościowych jako sposób na zwiększanie skuteczności obsługi klienta. Jeśli twoi klienci będą mogli za pomocą twojego profilu rozwiązać problem, załatwić sprawy formalne, uzyskać pomoc czy otrzymać jakiś upominek, to chętniej będą oni reagowali na to, co publikujesz. Wysokiej jakości obsługa klienta w ramach profili w mediach społecznościowych to naprawdę dobry element darmowej promocji sklepu.

Zoptymalizuj stronę pod kątem mediów społecznościowych

Założenie konta firmowego w mediach społecznościowych o którym pisaliśmy wyżej to jedno. Optymalizacja strony pod kątem mediów społecznościowych to drugie. Polega ona na działaniach w obrębie strony internetowej, dzięki którym osoby ją odwiedzające będą mogły łatwo i szybko udostępniać ją za pomocą „social media”. Jeśli twoje produkty lub treści są naprawdę dobre, to internauci będą chętnie się nimi dzielili. Ułatw im zadanie poprzez zamieszczenie na stronie ikonek do serwisów takich jak Facebook, Twitter, Wykop itp.

Stwórz wyróżniające się opisy produktów

Spójrzmy prawdzie w oczy: niezależnie od tego, co sprzedajesz, w sieci na pewno jest już ktoś, kto oferuje to samo. Dlatego też ważne jest wyróżnienie się za pomocą np. niestandardowych opisów produktów czy unikalnych zdjęć. Jeśli pokażesz produkt w ciekawszy sposób niż twoja konkurencja, to masz dużą szansę na to, że klienci kupią u ciebie. Fajnym sposobem na zwrócenie uwagi potencjalnego klienta są np. video recenzje czy filmiki pokazujące, jak korzystać z danego produktu.

Buduj relacje z potencjalnymi klientami

Uczestnicz w życiu społecznym: publikuj, komentuj, wymieniaj poglądy, recenzuj, angażuj się w dyskusje dotyczące twojej branży i co najważniejsze, pomagaj. Od czasu do czasu (bo internauci nie lubią nachalnej reklamy) możesz pomóc w rozwiązaniu jakiegoś problemu linkując artykuł z bloga lub strony internetowej. Dzięki temu, stopniowo zdobędziesz uznanie i pozycję eksperta w danej dziedzinie, a twoja firma będzie postrzegana jako profesjonalna i godna zaufania, co z pewnością przełoży się na zyski.

Poproś influencerów o pomoc

Oprócz nawiązania relacji z potencjalnymi klientami ważne jest też poznanie osób, które są znane i poważane w środowisku związanym z naszą branżą. Warto ich poprosić o gościnny wpis na blogu bądź zamieszczenie recenzji naszego produktu. Zwiększony ruch na stronie – gwarantowany. Ale uwaga: w tym przypadku musisz być przygotowany na to, że być możesz będziesz musiał się czymś blogerowi odwdzięczyć. Nie koniecznie musisz płacić, ale drobny prezent czy dodatkowy rabat mogą być pomocne. Z całą pewnością warto współpracować z influencerami, bo gwarantuje to wzrost ruchu na stronie i prestiżu twojego sklepu.

Prowadzenie bloga, nawiązywanie relacji z klientami, e-mail marketing, media społecznościowe – wszystko to jest bardzo skuteczne w generowaniu ruchu na stronie. I co więcej – całkowicie darmowe! Tak więc niezależnie więc od tego, w jakiej branży działa twoj sklep internetowy, możesz je z powodzeniem wykorzystywać. Potrzebujesz tylko trzech elementów: czasu, zaangażowaniakreatywności.

Pierwszego – bo potrzeba trochę czasu, żeby opisane w tym poście taktyki takie jak blogowanie, nawiązywanie relacji z klientami czy e-mail marketing zadziałały.

Drugiego – bo musisz naprawdę się zaangażować, żeby tematyka bloga czy profile sklepu w mediach społecznościowych „chwyciły”.

Trzeciego – bo twój sklep i treści muszą się wyróżniać na tle innych by Internauci się nimi zainteresowali. Jednak połączenie tych trzech elementów niezawodnie poskutkuje wysokim zwrotem z inwestycji.

Prezentujemy 8 świetnych metod na pozyskanie ruchu na stronę e-commerce, gdy nie masz budżetu: