INBOUND MARKETING BLOG

  • Stefan Materzyński
  • 03-10-2014
  • content, Google, pozycjonowanie, SEO, treść,

search-resultWiemy już, że w ostatnich czasach content marketing stał się nowym pozycjonowaniem stron. Dzięki dwóm algorytmom Google: PandziePingwinowi,  już nie ilość, a jakość ma znaczenie. Skuteczne pozycjonowanie stron jest możliwe tylko i wyłącznie dzięki „dobrym treściom”, które mogą poprawić pozycję naszej strony internetowej w rankingu. Zatem, czym powinien charakteryzować się i jaki powinien być wysokiej jakości content?

Pozycjonuj stronę publikując dobry content

Google podkreśla, że „dobra treść” skupia się przede wszystkim na użytkowniku danej witryny. Czas, kiedy to treści publikowane były głównie dla wyszukiwarek minął. Teraz liczą się ludzie, nie roboty. Przede wszystkim content musi być unikalny. Kopiowanie treści z innych stron internetowych jest niedopuszczalne. Materiał nie może być ani za długi ani za krótki. Tekst zawierający kilkanaście znaków, nasycony do granic możliwości słowami kluczowymi, nie przedstawia żadnej wartości dla potencjalnego klienta. Co innego dłuższy, w którym słowa kluczowe używane są naturalnie, w taki sposób, że odbiorca nawet ich nie spostrzeże. Wtedy ruch na stronie się zwiększa, a wraz z nim ilość potencjalnych leadów!

Wciągający, naturalny i skanowalny content

Dobra treść” powinna być dla internauty wciągająca na tyle, żeby chciał jak najdłużej zostać na naszej stronie i odwiedzić jak najwięcej jej podstron. Dzięki temu ruch na stronie jest większy, a co za tym idzie, będzie to wyraźny sygnał dla algorytmu wyszukiwarki, że strona jest warta uwagi i spełnia oczekiwania użytkowników. Naturalny content to taki, który nie jest przeładowany słowami kluczowymi w sztuczny sposób. Algorytmy wyszukiwarek to dużo mądrzejsze roboty, niż się spodziewamy! Są w stanie wychwycić synonimy i zrozumieć kontekst. Właśnie dlatego używanie zbyt dużej ilości słów kluczowych może całkowicie popsuć nam plany i zamiast oczekiwanej poprawy pozycji naszej strony w rankingu, przyniesie jej pogorszenie. „Dobra treść” to taka, która wyróżnia się wizualnie, czyli jest skanowalna. Ciąg znaków jest nie tylko nudny dla naszego oka, ale także nie przykuwa uwagi odbiorcy. A powinien! Wystarczy zrobić akapit w odpowiednim miejscu, śródtytuł, czy wypunktować informacje, a oko z pewnością zatrzyma się na dłużej na takim tekście. Dodanie cytatu, a może linku, wstawienie tabelki czy ramki? Wszystkie chwyty dozwolone – niech treść po prostu rzuca się w oczy. A jeżeli zostanie przez nie zauważona, to SEO z pewnością też jej nie pominie!

Wpływ multimediów na  pozycjonowanie

90% informacji, które odbieramy z zewnątrz, przesyłanych jest do mózgu za pomocą wzroku. Dlatego  dobry content zawiera multimedia. Mogą być to zdjęcia, które zastępują słowa. Coraz większą rolę w treści mają publikacje krótkich filmów wideo. Wzbudzają ciekawość potencjalnego klienta, przez co dłużej zostaje on na naszej stronie, co jest odbierane przez odpowiednie algorytmy wyszukiwarki i pozytywnie wpływa na SEO!

content

Content angażujący leada

Content marketing to sztuka komunikacji z potencjalnym leadem. Powinna opierać się na zaangażowaniu obu stron. Aby nawiązać obustronną komunikację z klientem, należy tworzyć treści, które w jakiś sposób są kontrowersyjne, budzą emocje. Dlaczego? Bo to one doprowadzą do tego, że użytkownik naszej strony będzie chciał dzielić się swoją opinią, czyli będzie komentował  treść, udostępniał ją i „lubił”.

Dobry content to „wirus”, który pozytywnie wpływa na SEO

Treść powinna rozprzestrzeniać się, docierając do jak najszerszej grupy odbiorców niczym wirus. Dzięki temu budowana jest dominująca pozycja marki, a na stronie rozwija się ruch, który nie będzie obojętny algorytmom Google. Dodatkowo zmniejsza się współczynnik odrzuceń, który również ma wpływ (tym razem negatywny) na pozycję strony w rankingu.

Zaufana treść pomaga w pozycjonowani

Pisząc „dobre treści”, bez względu na miejsce ich publikacji, autor buduje zaufanie. Google stara się łączyć twórcę z publikowanymi przez niego treściami, co w znacznym stopniu ułatwia Google Plus. Wystarczy jeden tag, a stajemy się godnymi zaufania autorami, przez co algorytmy Google nie mają skrupułów, by nagrodzić nas lepszą w pozycją SEO.

Źródło: nowymarketing.pl