INBOUND MARKETING BLOG

  • Stefan Materzyński
  • 12-9-2014
  • działania marketingowe, e-commerce, klient, marketing,

Customers-want-sth-newDecydując się na pierwszy w życiu skok ze spadochronem, czujemy się podekscytowani, gdyż robimy coś nowego, nieznanego i atrakcyjnego. Kiedy podczas skoku okazuje się, że mamy lęk wysokości, albo, że taki rodzaj rozrywki jest nam zupełnie obojętny, szansa na ponowny skok zdecydowanie maleje. Jednak kiedy robimy coś kolejny raz,  staje się to pewną rutyną. Tak jest z każdą wykonywaną przez nas czynnością.

Chciałbyś, żeby korzystanie z Twoich usług e-commerce, stało się nawykiem dla Twojego klienta? W całym tym procesie pomogą Ci dwie rzeczy – dobra oferta firmy oraz przemyślany marketing. To one sprawią, że klient będzie zachwycony pierwszymi zakupami w Twojej firmie, potem drugimi, kolejnymi i następnymi…

Zapewne zdarzył się w historii Twojej firmy e-commerce przypadek, kiedy klient dokonał zakupu jeden jedyny raz i więcej już tej czynności nie powtórzył. Czy zastanawiałeś się dlaczego tak się stało? W jaki sposób nie dopuszczać do takich sytuacji? Przede wszystkim ulepsz działania marketingowe, które zachęcą klienta do dokonania ponownego zakupu w Twojej firmie e-commerce. Jak ro zrobić? Na początku sprawdź te aspekty marketingu, które bezpośrednio wpływają na klienta: czas w którym wysyłane są maile, ich treść oraz załączniki. W procesie wyrabiania nawyku dokonywania transakcji z Twoją firmą, kluczowym elementem jest  stałe zachęcanie klienta do korzystania z jej usług. To przyniesie w przyszłości ogromne korzyści!

Specjalny prezent dla klienta

Jeżeli klient przez 60 dni nie dokona zakupu w sklepie e-commerce, zachęć go by nadrobił zaległości, dając mu zniżkę na produkty. To właśnie maile typu „odzyskaj klienta” są odpowiednim miejscem na umieszczanie specjalnych niespodzianek. To nie jedyne działanie marketingowe, które zachęci go do ponownego zakupu. Dobre wspomnienia trzeba pielęgnować. Dlatego tego typu maile, sprawdzą się także wtedy, kiedy będą zawierały przypomnienie o tym, dlaczego klient złożył pierwsze zamówienie w Twojej firmie e-commerce i do czego potrzebował danego produktu. Ważne jest to, aby treść takiego maila była dostosowana do danego klienta. Pamiętaj, personalizacja ma ogromne znaczenie w każdym działaniu marketingowym!

„Break-up” mail

Zauważyłeś, że klient przez ostatnie trzy czy cztery miesiące nie otworzył żadnej wiadomości od Ciebie? To oznacza, że prawdopodobnie straciłeś na dobre jego zainteresowanie. Nie martw się, to nie koniec świata. Wyślij do niego „break-up” maila, czyli wiadomość w której podziękujesz za współpracę, zachęcając mimo wszystko do dalszego kontaktu. Zrób to delikatnie i wyczuciem,  najlepiej w zabawny sposób. Jeżeli nie zadziała, nie masz innego wyjścia, jak tylko skupić się na tych klientach, którzy są dalej zainteresowani ofertą Twojej firmy e-commerce.how-to-find-leads

Organizuj konkursy dla klientów

Któż nie lubi walczyć i wygrywać? Wszyscy uwielbiają, bo kojarzy się to z nagrodami, poczuciem spełnienia, czy podekscytowaniem. Dostarcz takie uczucia swoim klientom. Organizuj konkursy, dzięki którym pobudzisz ich do działania i wyrwiesz z letargu! Pamiętaj jednak, że fakt, iż klient weźmie udział w konkursie, aby wygrać zaproponowaną przez Ciebie nagrodę, wcale nie oznacza, że interesują go produkty Twojej firmy e-commerce. Jego udział w konkursie wcale nie gwarantuje powiększenia grona stałych klientów. Miej na uwadze to, że konkursy często wpływają na błędną interpretację wskaźnika osób, które w rzeczywisty sposób są zainteresowane Twoją marką. Mimo tego, nawet mała nagroda w konkursie, może przyczynić się do odzyskania pozornie straconego już klienta.

Działania marketingowe ponad wszystko!

Nawet w przypadku pozornie straconych już klientów –  działaj! Tylko kiedy podejmiesz wyzwanie i spróbujesz odzyskać nabywcę, możesz powiększyć grono swoich odbiorców. E-commerce to ciągła walka o klienta, to nieustanne podejmowanie starań, które przekonają do Twojej firmy i marki każdego klienta – pozornie straconego, obecnego i przyszłego!

Źródło: E-book Ecommerce Reorder Marketing – Best Practices & Examples.pdf – HubSpot