INBOUND MARKETING BLOG

  • Stefan Materzyński
  • 19-9-2014
  • e-commerce, klient, marketing,

Social---the-future-of-businesse-commerce należy stale dbać o klienta i przypominać mu o istnieniu firmy. Pomocne w tym są wszystkie narzędzia, dzięki którym możemy mieć z nim kontakt i na bieżąco informować go o ofertach firmy.

Media społecznościowe w e-commerce

Znajdź narzędzie (np. HubSpot), które udostępni Ci informację, ilu z Twoich klientów korzysta z mediów społecznościowych. Jeżeli lista jest długa, skup się na tych najbardziej aktywnych online. Dbaj o klientów za pomocą Twittera. Kontaktując się z nimi w ten sposób kilka tygodni po dokonaniu transakcji, nie tylko ich zaskoczysz, ale z pewnością sprawisz, że poczują się wyjątkowo. Pokaż im, że są dla Ciebie klientami wagi VIP!

A oto kilka wskazówek jak przygotować taką wiadomość:

  • Wyślij wewnętrznego, zautomatyzowanego maila do osoby odpowiedzialnej za media społecznościowe w Twojej firmie e-commerce. Poinformuj ją o nowym kliencie, z którym należy się skontaktować.
  • W mailu koniecznie umieść nazwę użytkownika!
  • Załącz szkic wiadomości, która ma być do niego wysłana.
  • Nie zapomnij o załączeniu innych istotnych informacji dotyczących klienta, np. listy zakupionych produktów.

Dynamiczna, dostosowana do klienta oferta

Jest wiele narzędzi (np. HubSpot), które przygotują listę proponowanych produktów, zgodnie z zainteresowaniami i profilem klienta, biorąc pod uwagę zakupione wcześniej przez niego artykuły w firmie e-commerce. Dokładnie przygotowane i dostosowane listy, mogą zmienić Twoją stroną internetową w narzędzie marketingowe, nakłaniające klientów do ponownego złożenia zamówienia. Warto pomyśleć o umożliwieniu klientom otrzymywania specjalnie spersonalizowanych ofert oraz informacji o promocjach. Jest to dobre działanie w procesie generowania leadów. W przypadku stałych klientów jest to sposób, dzięki któremu klient ma poczucie, że jest ważny, a oferta nie jest przypadkowa.

A-Sense-of-humor

Programy lojalnościowe

Bezsprzecznie każdy przyzna, że programy lojalnościowe przyczyniają się do budowania bliskiej relacji z klientem. Należy pamiętać o tym, żeby już na początku dać klientowi odczuć, jak ważny jest dla firmy e-commerce. Jeżeli w Twoim programie lojalnościowym klient musi skorzystać z usług firmy dziesięć razy, aby uzyskać nagrodę, zaproponuj drobny upominek lub dodatkowe punkty za pierwsze dwie transakcje. Takie „dodatki” zachęcą go do dalszychi starań o nagrodę i sprawią, że poczuje się bliżej sukcesu!

Pamiętaj o ważnych dla Twojego klientach datach!

Firma Daddy & Co (sklep odzieżowy), zauważyła, że wysyłając do klienta kilka maili przed i po ważnym dla niego dniu, wzrasta ilość zamówień. Pewnie zastanawiasz się, skąd masz wiedzieć, które daty są dla klienta ważne. Nie bój się go o to zapytać podczas buying journey, czyli w procesie nabywania produktu. Oczywiście, takie maile sprawdzą się nie tylko w branży odzieżowej, ale i w każdej innej. Dlatego… ustal datę, która ma znaczenie dla klienta i trzymaj rękę na pulsie!

Inną opcją jest wysyłanie do klienta maili z życzeniami urodzinowymi. Pokaż, że życzysz mu jak najlepiej i wymyśl treść, którą zapamięta na długo! Mija rok od pierwszych zakupów klienta w Twojej firmie e-commerce? Pogratuluj mu tej dobrej decyzji i złóż życzenia. Każda okazja jest dobra do świętowania, prawda? Dlatego wykorzystaj ją i pokaż, że klient jest dla Ciebie ważny!

Źródło: E-book Ecommerce Reorder Marketing – Best Practices & Examples.pdf – HubSpot