INBOUND MARKETING BLOG

  • Stefan Materzyński
  • 05-9-2014
  • e-commerce, klient, NPS,

Think-like-customerOprócze-mail marketingu, któremu poświęcony był poprzedni post, istnieje także szereg innych działań marketingowych, dzięki którym Twój klient będzie czuł się wyjątkowo.

Oferuj powiązane produkty

Czy w ofercie swojej firmy e-commerce posiadasz produkty, które są w jakiś sposób powiązane z tymi wcześniej zakupionymi przez Twojego klienta? Nakieruj go na nie poprzez umieszczenie ich listy  w mailu zwrotnym do klienta. Im więcej powiązanych ofert, tym lepiej spełnią one swoją funkcję. Sprzedaż dzięki dostosowanym do potrzeb i zainteresowań klienta mailom, wzrasta o 200% w porównaniu z serią maili zawierających losowo wybrane produkty.

Zasugeruj klientowi, których produktów potrzebuje

Proponowanie produktów, które klient powinien kupić poprzez e-commerce, przynosi wiele korzyści. Mimowolne kliknięcie w oferowany produkt, może doprowadzić do jego zakupu! Warto jednak upewnić się przed wysłaniem wiadomości, czy oferta, którą za chwilę zobaczy klient, wyróżnia się spośród tych, wysyłanych przez inne firmy e-commerce. Niestandardowa lista produktów, specjalnie dopasowana do klienta, jego potrzeb i zainteresowań sprawi, że poczuje się on dokładnie tak, jakbyś znał go od lat, i wiedział co jest dla niego niezbędne! To pozytywnie wpłynie na jego uczucia, a dzięki temu na budowanie niepowtarzalnego wizerunku Twojej firmy e-commerce. Przecież każdy lubi czuć się wyjątkowo, prawda?

NPS – czyli sprawdź na czym stoisz!

Czy słyszałeś już o Net Promoter Score (NPS)? To wskaźnik, który pokazuje opinie klientów, dotyczące firmy e-commerce. Używając go, w łatwy sposób dowiesz się ilu klientów chętnie poleciłoby Twoje usługi innym, a ilu nie ma najlepszych wspomnień z przeprowadzanych transakcji. Najwyższy czas zacząć go używać. Przygotuj skalę ocen usług firmy e-commerce. Punktacja 0-6 wiąże się z krytyką. Wybierając ją, klient nie ma najlepszego zdania o usługach Twojej firmy. Wskaźnik 7-8, to neutralna ocena współpracy. Wybierając 9-10, klient chętnie podzieliłby się doświadczeniami i ofertą Twojej firmy e-commerce ze swoimi znajomymi.

Takie śledzenie opinii Twoich klientów z pewnością przyda Ci się do sprawdzenia kondycji Twojej firmy e-commerce!

be-passionate!

„Kliencie! Czas na ponowne zamówienie.”

Oferując konsumpcyjne produkty, które kończą się po określonym czasie, pamiętaj, aby wysłać do klienta maila, zachęcającego go do uzupełnienia produktu, zanim ten się skończy.

Na przykład kiedy Twoja firma e-commerce zajmuje się sprzedażą suplementów diety, wyślij do klienta maila przypominającego o złożeniu ponownego zamówienia 10 dni przed zaplanowanym końcem zażywania tabletek. Kolejny mail powinien pojawić się w skrzynce mailowej 10 dni później.

Takie działanie marketingowe jest nieco bardziej zaawanasowane, ale zdecydowanie pomocne, a przede wszystkim skuteczne.

Kupon zniżkowy – kiedy warto stosować w e-commerce?

Idealnym rozwiązaniem jest dołączanie kuponów zniżkowych do maila, który ma przypomnieć klientowi o istnieniu firmy e-commerce. Największy rabat oferuj 7-10 dni po planowanej dacie zakończenia się produktu (np. tak jak w przypadku suplementów diety). Jeżeli klient jest zwolennikiem i stałym użytkownikiem produktu oferowanego przez Twoją firmę e-commerce, to proste przypomnienie o złożeniu zamówienia, może pchnąć go do działania!

Kupon podarunkowy

Klienci, którzy wielokrotnie zamawiają dany produkt, prawdopodobnie są nie tylko jego zwolennikami, ale także Twoimi wiernymi klientami! Szybkość i bezproblemowość przeprowadzanych z Tobą transakcji sprawia, że chętnie wracają do korzystania z usług Twojej firmy e-commerce. Zachęcaj ich do dzielenia się tymi odczuciami ze znajomymi! W jaki sposób? Zaproponuj stałym klientom zakup prezentu dla ich przyjaciół lub znajomych. Jeżeli nie będą wiedzieli, co przypadnie bliskim do gustu, daj im możliwość zakupu karty podarunkowej na określoną kwotę. To z pewnością rozwiąże ich problem.

Źródło: E-book Ecommerce Reorder Marketing – Best Practices & Examples.pdf – HubSpot, www.pi.gov.pl