INBOUND MARKETING BLOG

  • Stefan Materzyński
  • 29-8-2014
  • e-commerce, e-mail marketing, klient, marketing,

technologia w komunikacjiUdało Ci się stworzyć listę najważniejszych klientów? Znasz już ich zainteresowania oraz profile? Czy pamiętałeś, żeby podzielić klientów na biznesowych i indywidualnych? Jeśli odpowiedź na wszystkie pytania brzmi „nie” to polecamy zapoznać się z działaniami marketingowymi, które znajdziesz w naszym poprzednim poście. Jeżeli ten etap masz już za sobą – czas na krok drugi. Teraz należy zadbać o dobrą relację z grupą docelową, a e-mail marketing z pewnością Ci w tym pomoże.

E-mail marketing – działaj z głową!

  • Maile z ofertą i maile posprzedażowe? Wyróżnij je!

Dokonanie zakupu przez klienta to nie koniec działań, które chcesz od niego uzyskać. Zarówno emaile z Twoją ofertą, jak i te posprzedażowe, powinny być interesujące dla klienta. Właśnie dlatego nie należy zapominać o dodawaniu do nich przycisków typu call-to-action (CTA), gdyż to korzystnie wpłynie na generowanie leadów. Niemal każdy otwiera email potwierdzający zakup w sklepie internetowym dlatego skorzystaj z tej szansy i wzbogać je o kolejny element, który wywoła impuls i pchnie klienta do ponownego zakupu. Postaraj się przyciągnąć uwagę i wzbudzić zainteresowanie klienta ofertami proponowanymi przez Twoją firmę e-commerce. Poniższy, przykładowy email z JackThreads (szczegóły zakupu zostały usunięte z wiadomości) zawiera przyciski call-to-action, które bezpośrednio przenoszą klienta na bloga lub facebookowy profil firmy e-commerce.
przykład call-to-action

  • Działania marketingowe w mailach potwierdzających wysyłkę towaru

Maile w których potwierdzasz, że zamówiony towar został wysłany, mają nie tylko informować klienta o toku jego zamówienia, ale także zachęcać do dzielenia się ofertą firmy e-commerce ze znajomymi i dokonaniu ewentualnej decyzji o ponownym skorzystaniu z Twojej oferty. Osiągniesz to dzięki dodaniu do maila przycisku CTA „zaproś znajomych”, który ułatwi klientowi dalsze działania. Uatrakcyjnieniem maila oraz wizerunku Twojej firmy e-commerce będzie przygotowanie specjalnej treści dotyczącej zamówionego przez klienta produktu, który właśnie został do niego przesłany. To jednak nie koniec działań marketingowych, które możesz wykorzystać. Może na blogu Twojego sklepu jest informacja, która byłaby dla klienta pomocna w użytkowaniu zamówionego towaru? Załącz do emaila link z jej treścią. Klient z pewnością będzie Ci wdzięczny i poczuje się obsłużony w sposób kompleksowy!

  • Podziękuj klientowi!

Innym pomysłem na oczarowanie nabywcy jest wysłanie mu podziękowań po zrealizowanej transakcji. Skoro w tradycyjnych sklepach, sprzedawca zawsze żegna klienta słowami: „Dziękuję! Do widzenia!” dlaczego nie wykorzystać tego w e-commerce? Jeżeli tylko podziękowania będą płynęły prosto z Twojego serca, klient poczuje się doceniony. Oprócz podziękowań dołącz także ofertę zgodną z jego zainteresowaniami i profilem. Do tego przydadzą Ci się listy, które wcześniej stworzyłeś. Doskonałym podziękowaniem będzie też  zniżka obowiązująca przy kolejnym zamówieniu.

Buduj relacje z klientem e-commerce

Maile wysyłane do klienta e-commerce w odpowiednim czasie to nie wszystko. Aby przekonać do siebie nowego nabywcę potrzeba odrobiny humoru, szczypty kreatywności i ogromnego wysiłku. Te składniki odpowiadają za dobrą relację firmy e-commerce z jej klientem. Śmieszne nagłówki? Zabawne nazwy kampanii? To właśnie lubimy i to przyciąga nasz wzrok!

Mocną stroną marketingu Twojej firmy e-commerce może być także utworzenie z klientów pewnej zdefiniowanej grupy, a nawet niemal „rodziny”. Kiedy osoba zdecyduje się na zakup towaru, zaproś ją do grupy, pozwól kontaktować się z innymi jej członkami i dzielić się zdjęciami czy filmami. To nie tylko dobra zabawa. To także reklama Twojej firmy e-commerce!

Zachęć klienta do wystawienia opinii

Recenzje produktów są na wagę złota. Dzięki nim zyskujesz zaufanie potencjalnych i przyszłych klientów (ruch na stronie z ofertą wzrasta o około 30%). Nie wiesz jak zachęcić klientów do wystawienia opinii? Wyślij maila z prośbą. To doskonały sposób na zdobycie ich referencji.

E-mail marketing kluczem do sukcesu

Mailowy kontakt z klientem to podstawa w e-commerce. Należy pamiętać, że sposób w jaki wiadomości są tworzone, ich zawartość oraz czas wysyłania ma ogromny wpływ na klienta i postrzeganie firmy, która jest ich nadawcą. Pamiętaj – działania marketingowe muszą być przemyślane i odpowiednio dostosowane do klienta!

Źródło: E-book Ecommerce Reorder Marketing – Best Practices & Examples.pdf – HubSpot