INBOUND MARKETING BLOG

  • Stefan Materzyński
  • 28-2-2014
  • e-mail marketing, media społecznościowe,

media-email-synchronizacja-2Kontynuacja tematu z zeszłego tygodnia, gdzie przedstawione zostały konkretne korzyści płynące z połączenia tych dwóch metod marketingowych, oraz to jak się za to zabrać. W tym artykule zostaną omówione kolejne istotne, a zarazem konkretne elementy przy integracji e-mail marketingu i mediów społecznościowych.

Specjalizacja – kluczem do sukcesu

Nie wszystko nadaje się do wszystkiego. W zasięgu ręki mamy dostęp do naprawdę zróżnicowanych serwisów społecznościowych, co w połączeniu z możliwościami, jakie daje nam e-mail, stwarza szansę stworzenia bardzo wydajnego systemu. Droga do jego sukcesu nie wiedzie poprzez ilość ale przez jakość, a konkretnie poprzez specjalizację. Każde z dostępnych narzędzi w czymś się wyróżnia, oferuje nam maksymalne korzyści w jakieś dziedzinie. Warto wybrać właściwe narzędzie do określonej czynności, tak by osiągnąć maksymalne efekty.

Sięgnij dalej

Nie ograniczajmy się jednak tylko do wyboru maila jako preferowanej drogi reklamy, a facebooka do ciekawych newsów. Opłaca też się zwrócić uwagę na naszych odbiorców i ich upodobania. Dzięki odpowiedniej segmentacji i personifikacji możemy kontaktować się z nimi poprzez medium najbardziej dla nich atrakcyjne, a zarazem trafne. Niektóre podziały będą bardziej oczywiste od innych, jak preferencja facebooka wśród młodego pokolenia lub zwięzłe wiadomości elektroniczne w przypadku posiadaczy smartphonów. Dlatego tak ważna jest automatyzacja procesu segmentacji klientów.
schody5

Konkretne działania

Wcześniej omówione zostały ogólne strategie postępowania, a teraz przejdźmy do szczegółów. By zachęcić naszych odbiorców do interakcji z nami na innych płaszczyznach wysyłajmy do nich wiadomości e-mail z prośbą o polajkowanie naszej strony na facebooku, udostępnienie, subskrypcję lub o inny rodzaj interakcji. Jeśli chcemy zwiększyć skuteczność naszych perswazji, warto wysyłać e-maile w tym jednym konkretnym celu. Mechanizm ten można, a wręcz należy wykorzystać także w drugą stronę. Tutaj najlepiej sprawdzają się formularze zgłoszeniowe zamieszczone na naszej stronie facebookowej i zachęcające do zapisania się do naszego newslettera.
Dobrym rozwiązaniem krótko falowym jest oferowanie różnego rodzaju zachęt do nawiązanie kontaktu. Mogą one być materialne, jak np. zniżki, specjalne okazje, dodatkowe usługi, ale równie dobrze może sprawdzić się idea wynagrodzeń nie materialnych często oferujących prestiż, poczucie satysfakcji, lub docenienia swoim adresatom.
Podczas wykorzystywania e-maila jako nośnika swej reklamy, nie zapomnij, że e-mail też wymaga takiej usługi. W tym celu skorzystaj z mediów społecznościowych, które stanowiąc alternatywę dla poczty elektronicznej są tutaj preferowanym nośnikiem reklamy.