INBOUND MARKETING BLOG

  • Stefan Materzyński
  • 30-4-2013
  • media społecznościowe,

Zastanawiałeś się kiedyś, ilu „lubiących” Twój firmowy profil skorzysta z Twojej oferty? Jeśli czujesz, że ta liczba wciąż nie jest satysfakcjonująca, sprawdź, jakie działania na firmowym profilu w mediach społecznościowych możesz podjąć, by zwiększyć swoje szanse na sprzedażowy sukces.

Uważnie słuchaj

describe the imageNie wiesz, jakie treści powinny się znaleźć na Twoim firmowym profilu? Masz chwilowy kryzys kreatywnych contentowych pomysłów? Zamiast gorączkowo przeszukiwać blogowe czy webinarowe archiwa, poświęć czas na obserwowanie zadawanych pytań oraz umieszczanych opinii, które pojawiły się pod wcześniejszymi postami. To właśnie w nich kryje się bogactwo inspiracji, które możesz wykorzystać przy tworzeniu blogpostów czy infografik. Postępujac w ten inbound marketingowy sposób, czyli dostarczając odbiorcom dostosowane do ich potrzeb treści, nie tylko pozyskasz ich zainteresowanie, ale również poszerzysz grono zainteresowanych Twoją obecnością w mediach społecznościowych.

Publikuj regularnie

Jeśli tworzysz przemyślane i zachęcające do interakcji teksty nie pozwól, by ich potencjał się zmarnował przez zbyt rzadkie umieszczanie kolejnych wiadomości z firmy. Niebezpieczeństwo odpłynięcia zainteresowanych chociażby do konkurencji potwierdzają dane Exacttarget, które mówią, że 44% rezygnuje z „lubienia” danej marki w mediach społecznościowych jako powód podając właśnie zbyt rzadkie publikowanie świeżych treści. Receptą na nieregularność publikacji może być stworzenie planu, który określi zarówno częstotliwość oraz zakres tematyczny podejmowanych działań. Ułatwi to prowadzenie działań w przyszłości oraz zapobiegnie niewskazanym przestojom w tworzeniu oraz publikowaniu dopasowanych do potrzeb Twoich przyszłych klientów treści.

Nie promuj

To przykra wiadomość dla marketerów: profil w mediach społecznościowych nie służy promocji firmowych produktów. Firmowe konto na Facebooku czy w innych portalach społecznościowych to forma KOMUNIKOWANIA SIĘ z internautami. Współcześni klienci świetnie wiedzą, gdzie szukać informacji o produktach lub usługach, które w danym momencie są im potrzebne. Poza tym uczestnicy Twojego fanpage’a nie muszą być wcale gotowi w danym momencie do dokonania zakupu. Nachalną produktową propagandą możesz skutecznie zniechęcić tych, którzy mieli szansę znaleźć się w najszerszym, początkowym etapie Twojego lejka sprzedażowego.

Odpowiadaj na komentarze

Poważnym, i niestety, często niewybaczalnym błędem popełnianym przez firmy w portalach społecznościowych jest dbanie jedynie o wizualną stronę profilu, regularne zamieszczanie świeżych treści, ciekawych linków, a zaniedbywanie tego, co się dzieje w komentarzach. Nie zawsze muszą się tam dziać rzeczy przyjemne dla firmy (wątpliwości, nieprzychylne oceny), ale pozostawienie tego obszaru samemu sobie to nienajlepsze rozwiązanie, które wcześniej czy później może doprowadzić do negatywnych konsekwencji. Według danych Social Skinny aż 95% postów umieszczanych w mediach społecznościowych na firmowych profilach nigdy nie doczekuje się komentarza. Dlatego zanim zadecydujesz się na ten sposób komunikowania się z potencjalnymi klientami, zastanów się, czy dysponujesz odpowiednią ilością czasu, by na bieżąco śledzić wypowiedzi na fanpage’u i w odpowiedni sposób reagować: odpowiadać na pytania, zachęcać do dalszej interakcji czy mierzyć się z krytyką. Otwarcie na dwustronną komunikację, a nie jedynie publikowanie marketingowego spamu nie tylko może przyciągnąć potencjalnych klientów, ale również przekonać do Ciebie tych, którzy zdążyli sobie wyrobić negatywny obraz Twojej marki lub po prostu potrzebują rozwiania swoich obaw.

media spolecznosciowe 2

Zwizualizuj się

Na pewno zauważyłeś, jak wielką popularnością w mediach społecznościowych cieszą się różnorodne formy graficzne. Od mitycznych już zdjęć nowych członków rodziny przez satyryczne rysunki i zdjęcia – wszystkie te formy cieszą się wielką popularnością, jak również mogą się poszczycić dużą liczbą wyświetleń i lajków. Dlaczego by tego trendu nie wykorzystać przy publikowaniu contentu na firmowym profilu? Poszukaj nowych form wyrazu, nie musisz przecież kończyć na tradycyjnych zdjęciach. Zbierz interesujące dane w infografikę, która przyciągnie uwagę odbiorców i przyczyni się do wzrostu popularności Twojej marki w sieci.

Pamiętaj o swoich celach

Pracując nad którąkolwiek z wersji contentu dla mediów społecznościowych (niezależnie od tego, czy jest to e-book, blogpost czy np. evido) nie zapominaj, że ma on służyć określonemu celowi: pozyskiwać nowe leady sprzedażowe oraz przesuwać je w dół lejka sprzedażowego. Dlatego nie trać czasu na publikowanie treści, które nie mają wiele wspólnego z tymi założeniami, a jedynie tworzą pozorną popularność, z której nic dla Twojej firmy nie wyniknie. Być może zdjęcia kotów są urocze, ale czy na pewno sprawią, że Twoja marka zyska nowe osoby zainteresowane zakupem Twoich produktów czy usług? W swoich działaniach skup się na tym typie contentu, który najbardziej odpowiada potrzebom użytkowników oraz który będzie zaspokojeniem ich informacyjnych i edukacyjnych potrzeb na początkowym etapie lejka sprzedażowego.

Źródła:

http://www.kunocreative.com/blog/bid/79581/6-Tips-to-Engage-Facebook-Superfans

http://allfacebook.com/want-to-really-engage-with-facebook-fans-listen-to-them_b93433

http://www.hubspot.com/marketing-resources/marketing-statistics/