INBOUND MARKETING BLOG

Usprawnianie kampanii inbound marketingowej za pomocą analizy wyników

  • Stefan Materzyński
  • 25-7-2014
  • analiza, inbound marketing, wskaźniki marketingowe,
inbound marketingPrzyglądając się najistotniejszym parametrom, skoncentruj się na najważniejszych wskaźnikach. Monitorując je i oceniając na bieżąco, możesz stale usprawniać prowadzone kampanie. Dzięki temu znacznie zwiększysz efektywność swoich działań marketingowych, uzyskasz wyższy wskaźnik zwrotu z inwestycji ROMI, więcej leadów sprzedażowych i zbudujesz lojalność odbiorców.

Na tym właśnie polega przewaga inbound marketingu

Jak już wspominaliśmy we wcześniejszych artykułach, jedyne wskaźniki, które tak naprawdę mają znaczenie, to te, które bezpośrednio wpływają na ilość i jakość generowanych leadów oraz na budowanie lojalności wobec marki.

  • Zainstaluj program do analizy efektywności witryny branżowej, który umożliwi Ci stałe monitorowanie  ruchu, linków przychodzących, wejść na poszczególne strony oraz słów kluczowych.
  • Stwórz unikalne strony docelowe, umożliwiające śledzenie wejść i wskaźnika konwersji dla pobieranych ofert, subskrypcji czy calls-to-action. Dostosuj swoje kampanie do przyjętej strategii na podstawie wskaźnika konwersji.
  • Śledź wydarzenia branżowe i najważniejsze etapy kampanii oraz ich wpływ na ruch na stronie internetowej, ilość linków przychodzących, generowanie leadów sprzedażowych i sprzedaż.
  • Wyznacz osobę odpowiedzialną za regularne monitorowanie wskaźników efektywności strony branżowej oraz aktywność w mediach społecznościowych. Przynajmniej raz w miesiącu analizuj i uaktualniaj prowadzone kampanie.

Parametry: ruch na stronie i powiązane wydarzenia marketingowe

Model karty wyników prowadzonej kampanii

Karta wyników ułatwia nam zarządzanie inbound marketingowymi kampaniami. Karty wyników można podzielić na trzy główne sekcje, które powinny być aktualizowane przynajmniej raz w miesiącu.

  • Sekcja 1: Działania
  • Sekcja 2: Wyniki
  • Sekcja 3: Aktualizowana strategia

Parametry: linki przychodzące i źródła ruchu na stronie branżowej

Wskazówka: uzyskaj dostęp do cennych informacji i danych, monitorując i analizując efektywność swojej witryny branżowej za pomocą narzędzi: Google Webmaster Tools oraz Google Analytics.

Parametry: efektywność witryny branżowej oraz prowadzonych kampanii