INBOUND MARKETING BLOG

  • Stefan Materzyński
  • 02-1-2015
  • call-to-action, e-booka, generowanie leadów, social media,

e-bookGdy już opanujesz proces działania machiny do automatyzacji marketingu, szybko zorientujesz się, że elementem którego niezbędnie potrzebujesz, a ponadto potrzebujesz go w coraz większej ilości jest wartościowa treść. To niezbędny składnik w przypadku generowania leadów. Wszelkie działania skierowane w stronę internautów opierają się na prostej zasadzie – bez wartościowej treści niczego nie osiągniesz.

Czy etap który wybrałeś to dobry moment na wydanie e-booka?

Aby odpowiedzieć na to pytanie musisz przede wszystkim dobrze znać swoich klientów. Zorientować się, jakie są ich potrzeby, jakiego rodzaju treści cieszą się ich największym zainteresowaniem, a także, o co pytają i jakie odpowiedzi chcą znajdywać.
Z pewnością posiadasz w swoich zasobach treści publikowane na blogu branżowym. Pisanie tekstów to niezbędny element zintegrowanej kampanii marketingowej, jednak jeśli oprócz wiernej publiki konsumującej Twój kontent chcesz pozyskać wartościowych klientów zainteresowanych Twoim produktem bądź usługą, potrzebujesz e-booka, który może służyć jako podsumowanie Twoich dotychczasowych publikacji, a także stać się miejscem, w którym zastosujesz call-to-action.

Porady, dzięki którym stworzysz swój pierwszy efektywny e-book:

1. Ustal temat e-booka i zrób przegląd już opublikowanych treści dotyczących tego zagadnienia.
Jeśli dotychczas Twoje zainteresowania były bardzo szerokie i poruszały liczne tematy, postaraj się skupić się na jednym z nich. Pamiętaj, aby wybrać go rozsądnie. Dokonaj selekcji na podstawie dotychczas opublikowanych wpisów, preferencji Twoich użytkowników, odpowiedzi na posty, szczególnie jeśli prowadzisz działalność w social media.
Obserwuj blogi i strony o podobnej tematyce i zapoznaj się ze sposobem i poglądem, według którego przedstawiają ten temat. Twój odrębny punkt widzenia może stać się elementem, który sprawi, że znajdziesz niszę, dzięki której zdobędziesz wiernych sojuszników.
Jeśli znajdziesz treść, która odpowiada Twoim zainteresowaniem, skopiuj ją (oczywiście działaj przy tym zgodnie z ochroną praw autorskich). W późniejszym etapie nawet niepoukładane fragmenty tekstu, mogą dać Ci inspirację do pisania, gdy będziesz już w fazie tworzenia własnego e-booka.
Jeśli jeszcze do tej pory nie zgromadziłeś wystarczającej ilości treści, która pozwoli Ci napisać e-booka, zaplanuj zgodnie z jego tematem kolejne wpisy przeznaczone na bloga. W ten sposób, dzięki bieżącym działaniom (np. wpisom, które publikujesz kilka razy w tygodniu), będziesz mógł zebrać materiał, pozwalający na zbudowanie e-booka.
2. Zbadaj trendy na podstawie dotychczasowo zebranych materiałów.
Być może Twój wstępny projekt e-booka ma jeszcze niewiele wspólnego z gotowym do publikacji egzemplarzem, dlatego teraz nadszedł czas na segregację treści. Staraj się obiektywnie ocenić, które materiały zebrane przez Ciebie pasują do siebie i uzupełniają się. Z pewnością udało Ci się uchwycić motyw przewodni treści, który doskonale posłuży, jako kolejny element układanki.
e-book
3. Stwórz historię.
Zacznij od wprowadzających treści, zaznaczając zagadnienia, które będziesz opisywał, zgodnie z regułą od ogółu do szczegółu. Dzięki temu nakreślisz użytkownikowi kreowaną przez Ciebie rzeczywistość. Przechodząc od razu do szczegółów wywołasz w nim zagubienie, a być może nawet zrazisz specjalistycznym językiem.
Każdy z nas potrzebuje wprowadzenia do danego tematu, oswojenia się z nim, a niekiedy także zapoznania ze specyficznym nastrojem.
W tym miejscu staraj się być przewodnikiem, wczuj się w rolę czytelnika. Mimo, że Ty bardzo dobrze znasz swoją branżę, nie oznacza to, że inni również są ekspertami w tej dziedzinie. Nie muszą tego robić. I dlatego w tym miejscu jest okazja, abyś się wykazał.
Jeśli na tym etapie uzyskasz przychylność użytkownika, zdobędziesz jego zaufanie i uznanie to prawdopodobne jest, że przy kolejnej okazji, gdy będzie chciał poszerzyć swoja wiedzę w danym temacie lub rozwiązać swój problem wróci do Ciebie.
4. Nie bój się edytować, dodawać i łączyć treści.
Jedna z najważniejszych zasad tworzenia treści. Czytaj! Kilka razy dziennie przeczytaj treści, które stworzyłeś. Zrób to po odejściu od komputera, po pewnym czasie, także kolejnego dnia. Staraj się przy tym porządkować informacje, wyłapywać ewentualne błędy i objaśniać pojęcia, które mogą być niezrozumiałe dla czytelników.
Stosuj różnego rodzaju podziały tekstu:
• Wyróżniaj istotne punkty.
• Dziel treść na odpowiedniej długości akapity.
• Pisz tak, aby każdy akapit przeczytany oddzielnie, mógł stanowić zamkniętą całość.
5. Opublikuj swojego e-booka w formie prezentacji PowerPoint, dokumentu PDF.
Różnorodność formatu e-booka pozwoli na dotarcie do większej liczby odbiorców. Pamiętaj, że może być on także pobierany na urządzenia przenośne. Dostosowanie formy e-booka do możliwości urządzeń mobilnych będzie jego niewątpliwą zaletą.
Programy graficzne, dzięki którym możesz opublikować treści mają zazwyczaj rozbudowany edytor grafiki, który pozwoli Ci uatrakcyjnić je pod kątem wizualnym.
Przejrzyste rozlokowane treści e-booka i ich atrakcyjny układ graficzny z pewnością przyczynią się do zwiększenia zainteresowania użytkowników, czego efektem finalnym jest skupienie wokół Twojej działalności wartościowych klientów, postrzegających ją jako ciekawą, korzystną i jednocześnie wartościową merytorycznie.

źródło: blog.hubspot.com

New Call-to-action