Inbound Marketing Blog

CONTENT MARKETING I BRAND JOURNALISM, CZY JEST JAKAŚ RÓŻNICA?

  • Stefan Materzyński
  • 24-2-2017
  • content marketing,

Marketing internetowy to prężnie rozwijająca się branża, w której stale pojawiają się nowe terminy. Ich ilość może czasami przyprawić o ból głowy, tym większy, gdy okazuje się, że duża część z nich jest niemal bliźniaczo do siebie podoba. Content marketing i brand journalism wydają się należeć właśnie do tej kategorii terminów: obydwa opierają się na tworzeniu treści w Internecie na potrzeby firm i marek. Jednak pomimo tego podobieństwa, content marketing i brand journalism to nie to samo. W dzisiejszym wpisie pokażemy dlaczego.

CZYTAJ WIĘCEJ

10 SPOSOBÓW POMIARU CONTENT MARKETINGU

  • Stefan Materzyński
  • 24-2-2017
  • content marketing,

W dobie wzrastającej konkurencji na rynku technologicznym i świadomości konsumentów, krzykliwy baner reklamowy czy migające (lub co gorsza uciekające!) okienko typu pop-up, działa na odbiorcę nie jak wabik, a raczej jak płachta na byka. Takiej formie reklamy nie można jednak odmówić jednej zalety: dość łatwo oszacować jej ROI, czyli wskaźnik zwrotu z inwestycji. W przypadku content marketingu, kładącego nacisk na powolne budowanie relacji z klientem i poszczególne etapy jego „podróży zakupowej” (buyer’s journey), sprawa jest zdecydowanie bardziej skomplikowana. Dlatego zamiast rozpisywać się po raz kolejny na temat niezliczonych zalet marketingu treści, zajmiemy się konkretami, a mianowicie: w jaki sposób właściwie zmierzyć skuteczność naszych content marketingowych wysiłków.

CZYTAJ WIĘCEJ

8 SPOSOBÓW POZYSKIWANIA RUCHU NA STRONĘ E-COMMERCE GDY NIE DYSPONUJESZ BUDŻETEM

  • Stefan Materzyński
  • 24-2-2017
  • e-commerce,

Znasz tę frustrację, gdy masz milion pomysłów na promocję swojej firmy, ale brakuje ci pieniędzy, by wcielić je w życie? Sytuacja, w której przełożeni wymagają zwiększenia ruchu na stronie, ale nie chcą wydać na to ani złotówki, może faktycznie przyprawić o ból głowy. Wielu marketerom opadają ręce gdy słyszą, że mają rozreklamować  mały, nowo otwarty sklep za darmo - bo właściciel nie ma funduszy na promocję. Cóż, w marketingu sytuacje takie są na porządku dziennym. Na szczęście istnieje wiele darmowych sposobów na przyciągnięcie ludzi do twojej strony i zwiększenie sprzedaży.

CZYTAJ WIĘCEJ

5 KLUCZOWYCH TRENDÓW E-COMMERCE W PRZYSZŁOŚCI

  • Stefan Materzyński
  • 24-2-2017
  • e-commerce,

Magazyn the Guardian opublikował niedawno zaskakujący artykuł na temat nadchodzących trendów w e-commerce. Autor stawia dość przewrotną tezę, że przyszłością e-handlu są „cegły i zaprawa murarska”, czyli przeniesienie biznesu z cyberprzestrzeni do realnego świata. Nowy trend zapoczątkował m.in. jeden z największych potentatów e-handlu, firma Amazon.com, która otworzyła swoją pierwszą „tradycyjną” księgarnię w Seattle, wzbudzając tym niemałą sensację. Czy rzeczywiście jesteśmy świadkami końca ery handlu elektronicznego jaki znamy dzisiaj? Jakie trendy w e-commerce będą dominować w nadchodzących latach?  

CZYTAJ WIĘCEJ

4 TRENDY CONTENT MARKETINGU, KTÓRYCH NIE WIDZI TWOJA KONKURENCJA

  • Stefan Materzyński
  • 24-2-2017
  • content marketing,

Przeglądając prognozy trendów w content marketingu można odnieść wrażenie, że, jak na jeden z bardziej dynamicznych sektorów działań promocyjnych, są wyjątkowo jednostajne. Co roku powtarzają się te same hasła: marketing mobilny, social media, komunikacja wizualna, SEO. Czy naprawdę nie dzieje się nic nowego? W żadnym razie! Pod każdym z tych frazesów kryją się trendy, koncepty, w które warto zainwestować już teraz, aby wykorzystać ich pełny potencjał przez kolejne miesiące, a nawet lata.

CZYTAJ WIĘCEJ