INBOUND MARKETING BLOG

Unikaj błędów w pozycjonowaniu, przez które Twój content traci siłę!

  • Stefan Materzyński
  • 10-10-2014
  • content, Google, pozycjonowanie, SEO,
market-contentOstatnio przyglądaliśmy się „dobrym treściom”, które pozytywnie wpływają na SEO i dają naszej stronie możliwość uzyskania najwyższego miejsca w rankingu.

Jednak, aby mieć pewność, że algorytmy Google zwrócą uwagę na witrynę z oferowanymi przez nas produktami lub usługami, należy wystrzegać się błędów w pozycjonowaniu, które negatywnie wpłyną na publikowane przez nas treści.

Duplikowanie contentu – podstawowy błąd w pozycjonowaniu

W świadomości niektórych osób zajmujących się SEO, wciąż istnieje przekonanie, że więcej znaczy lepiej. Właśnie dlatego strony internetowe są „zapychane” treściami, które zostały opublikowane wcześniej. Co gorsza, naruszając prawa autorskie, część osób używa treści dostępnych na innych portalach, bez zgody ich autorów. Google zabezpieczył się przed takimi sytuacjami. W momencie rozpoznania tego samego, lub bardzo zbliżonego do siebie contentu, strona internetowa spada o kilka miejsc w rankingu SEO, przez co dana firma traci możliwość skutecznej promocji w sieci. Identyczna sytuacja ma miejsce jeżeli chodzi o podstrony serwisu. Ten, który ma identyczną treść na kilku podstronach traci w oczach Google i nie jest już tak wartościowy jak inne, z różnorodną i wciągającą treścią.

Używasz za dużo słów kluczowych? Nie pomagasz SEO!

Używanie słów kluczowych w publikowanej treści jest jak najbardziej korzystne dla SEO, jednak nadużywając ich, sprawiasz, że algorytmy Google odbierają Twoją witrynę jako nie tę, nastawioną przede wszystkim na użytkownika, ale na roboty, które mają wpływ na pozycjonowanie strony. Dlatego używaj słów kluczowych, ale pamiętaj – „co za dużo to niezdrowo!”

fact

Linkowanie pomaga w pozycjonowaniu

W tym przypadku mając na myśli linkowanie, mówimy o linkach w obrębie własnej strony internetowej. Szczególnie te, które dotyczą tego samego tematu, albo rzucają zupełnie inny cień na dany problem, zwiększają ruch leadów, a przez to są oceniane przez SEO jako bardziej wartościowe. Należy sprawdzać, czy linki zewnętrzne, które przenoszą internautę do naszych innych podstron, są nadal aktualne. Algorytmy Google są sprytne i potrafią to zweryfikować, a nieistniejące już podstrony obniżają zaufanie i wiarygodność w oczach SEO.

SEO lubi nowe technologie

Technologie wciąż się zmieniają. Flash i iframe to już przeszłość. Teraz istnieją nowe, bardziej zaawansowane rozszerzenia, a postęp w ich udoskonalaniu i tworzeniu następuje niemal z dnia na dzień. Warto się tym interesować, gdyż algorytmy Google idą z duchem czasu i mogą „zapominać” o starych technologiach, nie rozpoznając, lub źle odczytując niektóre ich elementy. Im starsza technologia, tym dłuższe ładowanie strony. To bardzo zniechęca klientów do ponownego odwiedzenia witryny.

Walka Google z SWL

SWL to nic innego jak „System Wymiany Linków”. Jest to narzędzie, które umożliwia automatyczną wymianę linków między witrynami. Algorytmy Google jednak doskonale potrafią sobie z tym poradzić. Rozpoznają także linki w serwisach o zupełnie odmiennej tematyce i skutecznie karzą niskim miejscem w rankingu tych, którzy nie potrafią dostosować się do panujących zasad.

Pozycjonowanie – trudna i wymagająca sztuka

Pozycjonowanie nie należy do najprostszych zadań. Jest to proces czasochłonny, wymagający wiedzy i umiejętności. Technologie wciąż się zmieniają, Google stale unowocześnia algorytmy, a użytkownicy witryn są coraz bardziej wymagający. Dlatego, chcąc uzyskać jak najlepsze miejsce w rankingu stron, firmy zatrudniają specjalistów od SEO, którzy wiedzą jak skutecznie doprowadzić stronę firmy na „podium”, zapewniając tym samym skuteczną promocję oferowanych produktów i usług.

Źródło: poradnik.wfirma.pl