CLOSED LOOP MARKETING

MARKETING ZAMKNIĘTEJ PĘTLI

Terminem Closed Loop Marketing (CLM, marketing zamkniętej pętli) określa się strategię biznesową, której celem jest usprawnienie działań marketingowych i zwiększenie sprzedaży w oparciu o dane zgromadzone w procesie interakcji z potencjalnymi klientami. Zamknięta pętla (z ang. closed loop) symbolizuje cykl, który rozpoczyna się wmomencie kiedy dany internauta odwiedza naszą stronę branżową, a kończy na dokonaniu zakupu. W ramach Closed Loop Marketingu gromadzone są informacje na temat danego użytkownika: za pośrednictwem jakich kanałów trafił na stronę internetową, jakie są jego zainteresowania, co umożliwiło jego konwersję na potencjalnego, a następnie realnego klienta, itp. Analiza tych danych pozwala na lepsze zrozumienie procesów sprzedaży, a w efekcie, na zwiększanie efektywności kampanii marketingowych i budowanie trwałej relacji z klientami.

Wdrożenie strategii Closed Loop Marketingu umożliwia usprawnienie pracy działu sprzedaży w Twojej firmie. Dzięki marketingowi zamkniętej pętli wyznaczysz bardziej precyzyjnie grupy klientów, co będzie znacznym wsparciem pracy handlowców. Nowatorskie rozwiązania ograniczą czas i wysiłek poświęcany na odbywanie bezowocnych spotkań z osobami niezainteresowanymi Twoją ofertą. Monitorowanie odbiorców materiałów, które umieszczasz w internecie pozwoli określić, czy dana osoba jest naprawdę zaintrygowana tym, co masz jej do zaoferowania, czy też jej obecność na Twojej firmowej stronie to tylko przypadek. Jednocześnie Closed Loop Marketing wzmocni jakość Twojej komunikacji z potencjalnymi klientami, którzy będą silniej zmotywowani do wchodzenia w interakcję oraz dokonywania zakupów.

Wykorzystując specjalistyczne narzędzia takie jak oprogramowanie Customer Relationship Management Software oraz Management Software firmy HubSpot, możesz monitorować swoje kampanie internetowe, optymalizować je, a także lepiej zaplanować budżet przeznaczony na Twoje działania marketingowe. Od teraz nie będziesz już zastanawiał się, gdzie podziały się pieniądze, które zainwestowałeś. Narzędzia Closed Loop Marketingu pozwolą Ci śledzić skuteczność podejmowanych działań oraz stopień zwrotu poniesionych kosztów (ROI).

DLACZEGO CLOSED LOOP MARKETING DZIAŁA?

Stosując strategię Closed Loop Marketingu nie opierasz swoich działań marketingowych na intuicji, a na konkretnych danych, dzięki którym dowiesz się m.in.:

  • które kanały marketingowe najskuteczniej umożliwiają znalezienie Twojej strony potencjalnym klientom (media społecznościowe, blogi branżowe, e-mail marketing, itp.)
  • dzięki którym ofertom udało Ci się pozyskać największą liczbę potencjalnych klientów (np. ebooki, raporty, webinaria, itp.)
  • które słowa i frazy kluczowe generują największy ruch na Twojej stronie
  • jakiego rodzaju treści wzbudziły największe zainteresowanie wśród Twoich odbiorców i przyczyniły się do zwiększenia ruchu na Twojej stronie
  • jakiego rodzaju strony i witryny internetowe najchętniej oglądają Twoi potencjalni klienci / jakich informacji najczęściej poszukują?
 

Zapewniając szczegółowy wgląd w proces sprzedaży, Closed Loop Marketing pozwala na lepsze zrozumienie zachowań i motywacji Twoich potencjalnych klientów, a dzięki temu, również na stworzenie bardziej precyzyjnego profilu grupy docelowych odbiorców Twojego przekazu marketingowego. Zdobycie szczegółowych informacji w ramach Closed Loop Marketingu na temat Twoich potencjalnych klientów, umożliwi Ci skierowanie odpowiednich komunikatów marketingowych do właściwych grup odbiorców. Dzięki Closed Loop Marketingowi znacznie szybciej i skuteczniej przygotujesz ich do dokonania zakupu oraz przekształcisz w realnych klientów.

Informacje na temat tego, z którego miejsca w sieci przychodzą odbiorcy Twoich treści, jakich informacji szukają, jakich jest ich profil zawodowy to bezcenna wiedza, która umiejętnie użyta może zaowocować znacznym wzrostem sprzedaży Twoich produktów lub usług. Korzystając z najnowocześniejszych osiągnięć marketingu internetowego będziesz mógł dobierać, modyfikować oraz tworzyć przekaz dostosowany do indywidualnych potrzeb potencjalnych klientów. Nowoczesne narzędzia używane w ramach Closed Loop Marketingu pozytywnie wpłyną na rozwój firmy oraz pozwolą Ci odnieść sukces sprzedażowy.

New Call-to-action