Content marketing

CZYM JEST CONTENT MARKETING?

Najprościej mówiąc, content marketing, czyli tzw. marketing treści, to strategia polegająca na tworzeniu i publikowaniu wartościowych treści (artykuły, posty, ebooki, ale także e-video czy treści graficzne), które zainteresują i przyciągną do Twojej strony branżowej ściśle sprecyzowaną grupę klientów.

Innymi słowy, jest to sztuka komunikacji z potencjalnymi klientami, oparta na równomiernym zaangażowaniu i przyzwoleniu obu stron. U podstaw content marketingu leży przekonanie o konieczności zmian w sposobie porozumiewania się z potencjalnymi klientami, którzy są już znużeni tradycyjnymi przekazami reklamowymi oraz potrafią skutecznie blokować nachalne komunikaty. Marki, które w dzisiejszej rzeczywistości chcą osiągnąć sukces, muszą zmienić sposób nawiązywania kontaktu z potencjalnymi nabywcami. Bardzo istotne jest to, byś uniknął zniechęcania odbiorców przez natrętny i niesprofilowany przekaz. Zamiast zadręczać ich nachalnymi pop-upami, spotami reklamowych, czy uciążliwym spamem, spraw, żeby przez odpowiednio dobrany do potrzeb klienta przekaz tworzony w ramach strategii content marketingu internauci sami odnaleźli Twoją ofertę.

W JAKI SPOSÓB CONTENT MARKETING DZIAŁA?

Marketing treści opiera się na przekonaniu, że najlepszą drogą do pozyskania zaufania i lojalności klientów, jest dostarczenie im rzeczowych, wiarygodnych i wartościowych informacji. To proste! Publikując ciekawe i pożądane przez Twoich odbiorców treści, nie tylko pokazujesz im, że jesteś ekspertem w swojej dziedzinie, ale również, że rozumiesz ich potrzeby i zależy Ci na ich satysfakcji. Dzięki takiemu podejściu do strategii marketingowej możesz skutecznie budować zaufanie odbiorców, a potem klientów do swojej marki. Rezygnując z nachalnego przekazu ułatwiasz sobie również dotarcie do osób realnie poszukujących odpowiedzi na swoje potrzeby, odpowiedzi, którą jest Twój produkt lub usługa.

Rozpoznawalne i pożądane przez internautów artykuły, wpływają również na ilość linków przychodzących, czyli takich, które prowadzą użytkowników z innych stron na Twoją. Dzięki temu, algorytmy wyszukiwarek ocenią Twoją stronę jako wartościową, a tym samym uzyska ona wysoką pozycję w wynikach wyszukiwania. W ten sposób stanie się ona łatwej dostępna oraz bardziej popularna wśród użytkowników poszukujących wiedzy na temat oferowanych przez Ciebie produktów albo usług.

CO MOŻEMY DLA CIEBIE ZROBIĆ?

  • Pomożemy Ci stworzyć wartościowe i ciekawe treści, które przyciągną do Twojej strony branżowej potencjalnych klientów (artykuły, ebooki, webinaria, white papers, itp.). Dzięki przemyślanej i odpowiednio dobranej strategii będziesz miał szansę przekształcić ich w zadowolonych odbiorców Twoich produktów lub usług.
  • Zoptymalizujemy Twoje artykuły, tak, aby stały się bardziej widoczne dla wyszukiwarek (m. in. dzięki strategii słów kluczowych). Strategia content marketingu sprawi, że Twoja oferta znacznie łatwiej dotrze do potencjalnych klientów oraz przyczyni się do wzrostu rozpoznawalności Twojej firmy.
  • Stworzymy odpowiednie linki i strony docelowe, dzięki którym pozyskasz potencjalnych klientów i przygotujesz ich do dokonania zakupu. Przyszli odbiorcy w łatwy i szybki sposób będą mogli zdobyć potrzebne im informacje oraz rozwiać swoje wątpliwości co do oferowanych przez Ciebie produktów i usług.
  • Rozpowszechnimy Twoje treści w mediach społecznościowych, dzięki czemu będziesz mógł nawiązać kontakt z wieloma użytkownikami tych prężnie rozwijających się portali, skupiających miliony Twoich potencjalnych klientów.
  • Pomożemy Ci w prowadzeniu skutecznego bloga branżowego, przez co nawiążesz kontakt z odbiorcami Twoich intrygujących treści, jak również zbudujesz swój profesjonalny branżowy wizerunek.

CO ZYSKUJESZ DZIEKI CONTENT MARKETINGOWI?

  • Zaufanie klientów.
  • Pozycję eksperta i lidera w branży.
  • Wysoką pozycję strony firmowej w wynikach wyszukiwania.
  • Wzrost zainteresowania Twoją stroną branżową.
  • Wzrost wskaźnika konwersji potencjalnych klientów na faktycznych.
  • Większy zasięg docierania do potencjalnych klientów.
  • Ograniczenie wydatków przeznaczonych na reklamę Twoich produktów bądź usług.
New Call-to-action