E-MAIL MARKETING

SKUTECZNA STRATEGIA E-MAIL MARKETINGOWA

W ostatnich latach popularne stało się stwierdzenie, że e-mail marketing jest przestarzałą i nieskuteczną techniką marketingową. Dzieje się tak, ponieważ bardzo często, niesłusznie jest on utożsamiany z e-mailingiem reklamowym czyli tzw. spamem. W rzeczywistości, kampanie e-mailingowe stanowią podstawę każdej skutecznej strategii marketingu internetowego, umożliwiając budowanie trwałej relacji z klientami oraz pozytywnego wizerunku firmy.
Z badań przeprowadzonych przez firmę Forrester Research wynika, że 90% marketingowców właśnie tą drogą pozyskuje najwięcej potencjalnych klientów. Ponadto, ponad połowa przedsiębiorców, stosujących tą technikę, deklaruje, że e-mail marketing odgrywa kluczową rolę w procesie generowania leadów sprzedażowych i przygotowywaniu ich do dokonania zakupu (tzw. strategia dojrzewania leadów), a także budowaniu świadomości ich marki oraz umacnianiu jej pozycji w branży, podczas gdy tylko 4% uważa e-mailing za nieistotny element strategii marketingowej (na podstawie www.marketingprofs.com). Te dane wskazują wyraźnie, że odwrót od e-mail marketingu można uznać ze przedwczesny, a jego porzucenie może firmy wiele kosztować. Właściwie przygotowana kampania z zakresu e-mail marketingu w żaden sposób nie może zostać zlekceważona jak źródło pozyskiwania potencjalnych klientów. Dlatego tak ważne jest przygotowanie atrakcyjnego dla odbiorcy contentu oraz określenie właściwej grupy docelowej, do której te wyspecjalizowane treści trafią tak, by przyciągnąć jej uwagę i zachęcić do dalszej interakcji.

NA CZYM POLEGA EMAIL MARKETING I JAKIE KORZYŚCI MOŻE PRZYNIEŚĆ TWOJEJ FIRMIE?

Jak wiadomo, podstawą sukcesu biznesowego jest utrzymywanie stałego kontaktu z klientem. E-mail marketing to ogół działań, bazujących na kontakcie mailowym, mających na celu podtrzymanie zainteresowania konsumentów naszymi produktami bądź usługami. Nie ogranicza się on jedynie do przekazu typowo reklamowego. W oparciu o bazę klientów oraz dane zebrane na ich temat, odbiorcy otrzymują newslettery firmowe, biuletyny, subskrypcje, itp., krótko mówiąc wszelkiego rodzaju treści, którymi mogliby być zainteresowani, a które mogłoby ich zachęcić do skorzystania z firmowej oferty. Regularne przesyłanie świeżych ofert do potencjalnych klientów, pozwala skutecznie przesunąć ich w dół lejka sprzedażowego, przekształcając w leady sprzedażowe, a następnie w faktycznych klientów.

Tak jak każda metoda, e-mailing posiada też pewne ograniczenia, szczególnie jeżeli nie jest zintegrowany z innymi działaniami marketingowymi. Prowadzenie skutecznej kampanii e-mailingowej wymaga wcześniejszego zgromadzenia obszernej bazy danych i informacji na temat konsumentów. Tylko w ten sposób będziesz mógł przygotować oferty, które faktycznie zainteresują Twoich potencjalnych klientów, a następnie wysłać je do właściwych grup odbiorców. Dlatego najlepsze rezultaty daje wdrożenie systemów automatyzacji marketingu, które umożliwiają lepszą analizę danych i bardziej obiektywną ocenę prowadzonej strategii marketingowej oraz pozwalają zmniejszyć koszy inwestycji marketingowych. Dzięki wsparciu ze strony najnowszych rozwiązań w zakresie automatyzacji marketingu zaoszczędzisz czas i pieniądze na nietrafione działania, a dzięki precyzyjnie dobranej bazie adresowej dotrzesz do osób realnie zainteresowanych Twoimi produktami lub usługami. Bardzo istotne dla osiągnięcia sukcesu w email marketingu jest również stworzenie wartościowych i atrakcyjnych dla odbiorcy treści, które zachęcą go do podjęcia pożądanej przez markę aktywności (udziału w wydarzeniu, skorzystaniu z rabatu itp.), co w przyszłości zaowocuje nawiązaniem satysfakcjonujących relacji handlowych. Ciekawie „podane” wiadomości zachęcające do interakcji, atrakcyjne tekstowo i wizualnie mogą przyciągnąć uwagę wielu potencjalnych klientów, których następnie dzięki przemyślanej strategii będziesz mógł przesunąć w dół lejka sprzedażowego. E-mail marketing może być również wykorzystywany do podtrzymywania lojalności klientów, z którymi firma nawiązała już współpracę handlową. Również dla tej grupy istotny jest przekaz, dzięki któremu będą chcieli zacieśnić więzi z firmą oraz czerpać benefity z bycia jej klientem. .

New Call-to-action