GENEROWANIE LEADÓW

CZYM SĄ LEADY SPRZEDAŻOWE?

Lead sprzedażowy to potencjalny klient, który wykazał zainteresowanie Twoim produktem lub oferowanymi przez Ciebie usługami. Zanim jednak dany internauta przekształci się w leada, musisz go zachęcić do odwiedzenia Twojej strony branżowej i pozostawienia na niej danych kontaktowych. Takie właśnie działanie jest istotą generowania generowanie leadów sprzedażowych.

Celem kampanii generowania leadów, stanowiącej część globalnej strategii inbound marketingowej, jest przyciągnięcie do Twojej strony branżowej, użytkowników o ściśle sprecyzowanym profilu, a następnie nakłonienie ich do podjęcia danych działań, np. subskrypcji newslettera, pobrania ebooka, wypełnienia formularza czy wreszcie dokonaniu zakupu. Dzięki temu, pozyskujesz pokaźną bazę danych potencjalnych klientów, faktycznie zainteresowanych Twoją ofertą, do których warto kierować dalsze akcje marketingowe (w odróżnieniu od użytkowników, którzy np. trafili na Twoją stronę przypadkowo). Ci potencjalni klienci, których, dzięki odpowiedniej strategii, przygotujesz do dokonania zakupu, to właśnie tzw. leady sprzedażowe.

Dzięki profesjonalnemu oprogramowaniu i narzędziom do automatyzacji marketingu, możesz zbierać i przetwarzasz informacje pozyskane, w trakcie cyklu sprzedaży, na temat Twoich leadów sprzedażowych. Pomoże Ci to w ustaleniu, na jakim etapie lejka marketingowego znajduje się dany lead sprzedażowy, a także w ich właściwej segmentacji, ze względu na zainteresowania, czynniki demograficzne czy preferencje. W ten sposób, dla każdej z grup będziesz mógł przygotować trafny, spersonalizowany przekaz marketingowy, dzięki któremu skutecznie przesuniesz Twoje leady sprzedażowe w dół lejka marketingowego i przekształcisz ich w realnych klientów.

SKUTECZNA STRATEGIA POZYSKIWANIA LEADÓW, KROK PO KROKU:

CALL TO ACTION

Przyciski typu call-to-action to podstawowe narzędzie w procesie generowania leadów sprzedażowych. Kiedy już uda Ci się przyciągnąć do Twojej strony branżowej nowego użytkownika, musisz zachęcić go do określonego działania. Właśnie w tym celu stosuje się call-to-action (tzw. wezwanie do działania). Dobre wezwanie do działania, jest w stanie znacznie zwiększyć wskaźnik konwersji odwiedzających w potencjalnych klientów, dlatego jego rola w procesie generowania leadów sprzedażowych jest tak istotna. Skuteczne call-to-action charakteryzują cztery podstawowe cechy:

  • widoczne na stronie, tak aby przyciągać uwagę odwiedzających
  • faktycznie zorientowane na działanie (np.: „pobierz teraz!”)
  • łatwe w zastosowaniu
  • wartościowe (np. ważne informacje, porady praktyczne, wiarygodne dane, itp.)

STRONY DOCELOWE

Następnym krokiem na drodze do skutecznego generowania leadów sprzedażowych, jest przekierowanie internautów na odpowiednią stronę docelową. To właśnie tam, użytkownik podejmuje ostateczną decyzję o ewentualnym pobraniu Twojej oferty i pozostawieniu w zamian swoich danych kontaktowych. Strona docelowa ma zatem jeden podstawowy cel: nakłonienie odwiedzających do wypełnienia formularza. Dzięki dobrej stronie docelowej możesz przekształcić w potencjalnych klientów nawet do 50% odwiedzających oraz znacznie obniżyć koszt generowania leadów sprzedażowych! Można to osiągnąć:

  • poprzez ograniczenie elementów na stronie (za dużo ofert rozprasza uwagę odbiorców)
  • profesjonalny design
  • uniemożliwienie odwiedzającym opuszczenia strony
  • funkcjonalne formularze

AUTOMATYCZNE ODPOWIEDZI

Po wypełnieniu formularza, Twoi potencjalni klienci powinni zostać przekierowani na stronę z podziękowaniem i potwierdzeniem jego wypełnienia. Możesz zamieścić tam kolejne wezwanie do działania, które umożliwi Ci pozyskanie nowych danych i wciągnięcie danego leada sprzedażowego jeszcze głębiej w Twój lejek marketingowy. Im więcej informacji zgromadzisz na temat Twoich leadów , tym większe szanse na pomyślne zakończenie procesu sprzedaży!

MONITOROWANIE POSTĘPÓW

Jednym z nieodzownych elementów skutecznej kampanii generowania leadów sprzedażowych jest uważne obserwowanie kluczowych mierników efektywności, takich jak wskaźnik odwiedzin czy konwersji. Kontrolując te wartości dla różnych wersji stron docelowych czy calls-to-action, dowiesz się, które rozwiązania są najskuteczniejsze i będziesz w stanie je odpowiednio optymalizować tak, żeby Twoja strategia generowania leadów przynosiła jak najlepsze, wymierne rezultaty. Jakie wyniki możesz uznać za satysfakcjonujące? Ogólnie przyjmuje się, że co najmniej 15% odwiedzających daną stronę docelową powinno wypełnić Twój formularz. Wynik rzędu 50% jest już powodem do dużego zadowolenia, pamiętaj jednak, że potrzeby i preferencje Twoich klientów stale się zmieniają, a wraz z nimi powinna ewoluować Twoja strategia marketingowa. Podobnie jest w przypadku kampanii generowania leadów, którą nie tylko można, ale też należy stale usprawniać, w celu osiągnięcia optymalnych wyników i maksymalnego zwrotu z inwestycji.

CO ZYSKUJESZ DZIĘKI KAMPANII GENEROWANIA LEADÓW SPRZEDAŻOWYCH?

  • Obszerną bazę danych potencjalnych klientów.
  • Oszczędność czasu i pieniędzy zainwestowanych w reklamę – kierujesz swój przekaz do odbiorców faktycznie zainteresowanych Twoją ofertą.
  • Wzrost skuteczności działań marketingowych – koncentrujesz się na ściśle sprecyzowanej grupie docelowej.
New Call-to-action