Inbound marketing

INBOUND MARKETING - DAJ SIĘ ZNALEŹĆ W SIECI

Jak często poszukujesz wartościowych informacji w sieci? Jak szybko orientujesz się, że sortując informacje trafiłeś na blog eksperta, stronę danej firmy czy odkopałeś e-booka, który uratował Ci życie podczas prezentacji? Czy zdajesz sobie sprawę z tego, że to Ty odnalazłeś daną firmę, a nie ona Ciebie? To właśnie Inbound Marketing.

Inbound Marketing jest strategią marketingową opartą na przyzwoleniu odbiorcy, polegającą na zwiększeniu sprzedaży poprzez przyciągnięcie do Twojej strony użytkowników o ściśle sprecyzowanym profilu, a następnie, konwertowanie ich na potencjalnych klientów, czyli tzw. leadów. Zwrócenie uwagi ściśle określonej grupy docelowej jest możliwe dzięki publikowaniu ciekawych artykułów na blogach, korzystaniu z portali społecznościowych oraz stosowaniu technik efektywnego pozycjonowania stron (SEO). Te strategie Inbound Marketingu pozwalają poszerzyć grono klientów oraz zwiększyć popularność i rozpoznawalność marki.

W czasach rosnącej konkurencji rynkowej oraz szybkiego przepływu informacji coraz bardziej istotna staje się wysoka jakość treści, do której mają dostęp potencjalni klienci. By skutecznie zainteresować ich swoją ofertą czy usługą nie wystarczy już dzisiaj suchy techniczny przekaz, ale taki, który wywoła zaciekawienie i zachęci do interakcji. Zasadą Inbound Marketingu jest dostarczanie odbiorcom użytecznego i wiarygodnego contentu nie będącego ściśle przekazem reklamowym. Dobrze skonstruowane treści mogą zachęcić czytelników nie tylko do sięgnięcia po firmowe produkty, ale również do rozpowszechnienia intrygującego wpisu w gronie swoich znajomych oraz klientów biznesowych.

Bardzo istotną rolę w Inbound Marketingu spełniają media społecznościowe, których potencjał komunikacyjny jest nie do przecenienia w planowaniu skutecznych kampanii internetowych. Odpowiednio dobrane metody nawiązywania relacji oraz wzbudzania zainteresowania odbiorców zwiększą rozpoznawalność marki oraz przyciągną klientów zaintrygowanych atrakcyjnie prezentowaną ofertą.

Strategia Inbound Marketingu zakłada nawiązywanie kompleksowej komunikacji z odbiorcami treści również za pomocą eksperckich wypowiedzi na stale aktualizowanym branżowym blogu. Ciekawe studia przypadku, intrygująco opisane nowe zjawiska mogą znacznie podnieść ekspercki prestiż firmy, ale również, poprzez polecanie przez innych użytkowników, trafić do szerokiego grona osób zainteresowanych nawiązaniem współpracy z Twoją firmą.

GENEROWANIE WYSOKIEJ JAKOŚCI RUCHU

Używane w ramach Inbound Marketingu metody generowania wysokiej jakości ruchu na stronie są zdecydowanie bardziej skuteczne niż tradycyjne rozwiązania, takie jak rozsyłanie wiadomości do tysięcy przypadkowych,niezainteresowanych Twoją ofertą osób, w nadziei, że uzyskasz w ten sposób chociaż 2-procentowy zwrot z inwestycji.

Kiedy już pożądani odbiorcy znajdą się na Twojej stronie internetowej, narzędzia Inbound Marketingu umożliwią pokierowanie ich bezpośrednio do najciekawszych propozycji, takich jak interesujące video czy e-booki.
W zamian, odwiedzający stronę pozostawią swoje dane kontaktowe. Taka metoda wymiany dużo skuteczniej generuje leady i ułatwia ułożenia odpowiedniego planu sprzedaży, niż tradycyjny link: ‘skontaktuj się z nami’ na pasku nawigacyjnym. Nie bez znaczenia jest również fakt, że swoje dane na stronie pozostawią osoby rzeczywiście zainteresowane zagadnieniami związanymi z Twoją branżą, a nie internauci, którzy trafili na nią przypadkiem.

Dowiedź się więcej o strategii biznesowej CLM (Closed Loop Marketing).

AUTOMATYZACJA PROCESÓW SPRZEDAŻOWYCH

Oczywistym, następnym krokiem w procesie sprzedaży będzie przekształcenie potencjalnych klientów (leadów) w faktycznych nabywców. Inbound Marketing wykorzystuje automatyzację marketingu do pozyskiwania informacji na temat Twoich leadów przy pomocy mediów społecznościowych, a następnie do wyodrębnienia sprecyzowanych grup docelowych oraz do podjęcia odpowiednich działań typu follow-up, czyli do kontynuowania komunikacji marketingowej z klientem. Narzędzia takie jak lead nurturing (dojrzewanie leadów) czy e-mail marketing pozwalają na przyciągnięcie do 50% więcej potencjalnych klientów. Kompleksowe oprogramowanie do automatyzacji działań marketingowych HubSpot umożliwia szybsze i bardziej efektywne osiągnięcie tych wyników.

New Call-to-action